Sada je: 19-03-2024 09:37.

Knjige koje pomažu roditeljima da pomognu djeci

Aktivne teme

Vremenska zona: UTC + 01:00


Forum je zaključan Tema je zaključana [ne možete slati/uređivati poruke/odgovarati].  [ 7 poruka ] 
Autor Poruka
 PostPoslano: 08-10-2009 15:04  Citiraj (i odgovori)  
Moderator
Moderator
Avatar

Pridružen: 18-06-2008 14:05
Postovi: 2112
Lokacija: Zagreb
Svakome bi preporučila da savlada vježbice "brain gym", a posebno školarcima

PAMETNI POKRETI
Zašto ne učimo samo glavom – Gimnastika za mozak
Carla Hannaford
http://razvojdjece.crolink.net/knjiga.asp?ID=2705

_________________
Anita Moorjani "Ponovno rodjena"


Vrh
 Profil  
 PostPoslano: 13-10-2009 09:57  Citiraj (i odgovori)  
Moderator
Moderator
Avatar

Pridružen: 18-06-2008 14:05
Postovi: 2112
Lokacija: Zagreb
Za ovu knjigu treba hrabrosti,ali mislim da bi je baš svi trebali pročitati

Dražen Jerabek: Zidovi od magle
Dnevnik liječnika koji se druži sa smrću

Svojevrsna hrvatska inačica "Života poslije života", slavne knjige Raymonda Mooodyija koja tematizira fenomen „tik do smrti" ili povratka iz onostranog. Istovremeno, "Zidovi od magle" svojim autentičnim sadržajem popunjavaju prazninu izdanja takve vrste kod nas ali i u svijetu.

Dražen Jerabek je, naime, tri godine svakodnevno komunicirao s umirućom ili teško bolesnom djecom svih uzrasta na odjelima onkologije dviju zagrebačkih bolnica kojima se u knjizi ne navode imena jer dnevnički zapisi koje je Dražen vodio dijelom dotiču, osvrću se i kritiziraju postojeći bolnički sistem, ali i ukupnu društvenu klimu koja je od smrti i procesa umiranja stvorila tabu temu. No najveći dio knjige ipak nije kritika, već brižno sakupljene poruke s onu stranu zidova od magle.

Knjiga "Zidovi od magle" uz to što sadrži opsežan prikaz hrvatskih iskustava ,,tik do smrti", otvara raspravu o etičnosti prakse transplantacije organa, te se bavi posljedicama predrasuda i nesporazuma koji se u hrvatskom društvu javljaju upornim tabuiziranjem pojma smrti.

Izdavač: TELEdisk
http://metro-portal.hr/vijesti/kultura/ ... i-od-magle

_________________
Anita Moorjani "Ponovno rodjena"


Vrh
 Profil  
 PostPoslano: 26-10-2009 12:34  Citiraj (i odgovori)  
Moderator
Moderator
Avatar

Pridružen: 18-06-2008 14:05
Postovi: 2112
Lokacija: Zagreb
Igrom do čitanja
Igre i aktivnosti za razvijanje vještina čitanja

http://images.google.hr/imgres?imgurl=h ... r%26um%3D1

_________________
Anita Moorjani "Ponovno rodjena"


Vrh
 Profil  
 PostPoslano: 28-10-2009 12:16  Citiraj (i odgovori)  
Moderator
Moderator
Avatar

Pridružen: 18-06-2008 14:05
Postovi: 2112
Lokacija: Zagreb
Udruga "Korak po korak"
http://www.udrugaroditeljakpk.hr/udruga/

_________________
Anita Moorjani "Ponovno rodjena"


Vrh
 Profil  
 PostPoslano: 03-11-2009 16:03  Citiraj (i odgovori)  
Moderator
Moderator
Avatar

Pridružen: 18-06-2008 14:05
Postovi: 2112
Lokacija: Zagreb
JEDNOROZI SU STVARNI: PRISTUP UČENJU DESNOM HEMISFEROM MOZGA
Barbara Meister Vitale

http://razvojdjece.crolink.net/knjiga.asp?ID=2672

_________________
Anita Moorjani "Ponovno rodjena"


Vrh
 Profil  
 PostPoslano: 27-04-2010 08:20  Citiraj (i odgovori)  
Član
Član
Avatar

Pridružen: 08-04-2009 14:18
Postovi: 956
Lokacija: Zagreb
KAKO KOD DJECE RAZVIJATI DOBRU SLIKU O SEBI, SAMOPOUZDANJE I SAMOPOŠTOVANJE?

Imati samopouzdanje znači vjerovati u samoga sebe, u svoje sposobnosti, znanja i mogućnosti uspješnog rješavanja problema.

Postupci za razvijanje dobre slike o sebi, visokog samopouzdanja i samopoštovanja

- Potičite dijete da uočava svoje pozitivne osobine.
- Povremeno hvalite dijete, ali samo kad zasluži.
- Potičite ga da se uspoređuje sa sobom.
- Pokažite mu da ga bezuvjetno volite, često i jasno.
- Aktivno slušajte sve što Vam govori.
- Svaki dan provedite barem 10 minuta kvalitetnog vremena u aktivnosti koja veseli Vas i Vaše dijete.
- Učite dijete optimizmu.
- Dopustite mu da pogriješi, ali ga potičite da greške uočava i ispravlja.
- Vrednujte različita znanja i vještine, a ne samo školski uspjeh.
- Omogućite mu doživljaj uspjeha.
- Potičite ga na samostalnost.
- Potičite ga da se druži s vršnjacima i nemojte se „petljati“ u njihove sukobe.
- Uključite ga u izvannastavne aktivnosti koje samo odabere, u kojima uživa i osjeća se uspješnim.
- Uključujte ga u donošenje odluka koje se tiču njega samoga.
- Postavite mu jasna pravila i granice i inzistirajte da ih poštuje.
- Kritizirajte dječje postupke, a ne osobnost.

KLJUČ JE U VAŠIM RUKAMA!



VAŽNOST SAMOPOUZDANJA, SAMOPOŠTOVANJA I SLIKE O SEBI

Odgajanje djeteta je proces kojim se dijete priprema za samostalan život među drugim ljudima. Koliko će ono biti zadovoljno svojim životom ovisi o njegovom odnosu prema problemima s kojima se svakodnevno susreće, a to opet ovisi o tome kako vidi sebe (slika o sebi), koliko vjeruje u sebe (samopouzdanje) i koliko sebe cijeni (samopoštovanje).

Slika o sebi je način na koji opažamo sebe, kako sami sebi sebe predočavamo. To nije ono što želimo biti ili ono što stvarno jesmo, već ono što mislimo da jesmo. To je naš odgovor na pitanje „KAKAV SAM JA?“, „TKO SAM JA?“ i odnosi se na naše psihičke i fizičke osobine. To je naše zamišljanje kako izgledamo, kakve su naše sposobnosti, koje vještine posjedujemo, kako se ponašamo u društvu, itd. Ne postoji osoba koja nema neku sliku o sebi, mada postoje osobe koje te slike nisu svjesne. Razvoj slike o sebi počinje oko 4. godine života kada dijete postaje svjesno samoga sebe i svoje različitosti od drugih ljudi.

Slika o sebi je važna zato što su naše ponašanje, osjećaji i postignuća uvijek u skladu s njom i potvrđuju je. Mi se ne ponašamo u skladu sa onim kakvi objektivno jesmo, već u skladu s onim kakvi mislimo da jesmo. Kada jednom stvorimo sliku o sebi, više ne provjeravamo njenu istinitost. Ponašamo se kao da je istinita. Sposobnosti koje pokazujemo više su u skladu sa slikom o sebi nego što je slika o sebi ovisna o njima. Npr. ako dijete misli da je nesposobno za matematiku, ono će se u skladu s time i ponašati. Kada vidi matematički zadatak neće ga ni pokušati riješiti, jer tko se trudi oko nečega što mu ne ide? Ljudi ulažu energiju u ono što će im dati osjećaj postignuća, korisnosti, uspješnosti. Zbog toga će njegov uspjeh u matematici zaista biti loš, što će potvrditi njegovo vjerovanje da je nesposobno za matematiku. Objektivno, njegove sposobnosti mogu biti jako visoke, ali ako ono misli da mu matematika ne ide, ponašat će se u skladu s tim mišljenjem i potvrditi svoju sliku o sebi. Naša uspješnost u nekoj aktivnosti više ovisi o našem mišljenju koliko smo sposobni za tu aktivnost nego o našoj stvarnoj sposobnosti.

Slika kakvu dijete ima o sebi često ne odgovara onome kakvo ono zaista jest ili onome što o njemu misle njegovi roditelji. Da bi roditelji razumjeli ponašanje svoga djeteta i mogli mu primjereno pomoći, moraju znati što ono misli o sebi samome, a to nije moguće bez kvalitetne komunikacije s djetetom. Jedno istraživanje pokazalo je da prosječan roditelj dnevno komunicira s djetetom 14,5 minuta. Od toga 12,5 minuta potroši na kritiziranje.

Samopoštovanje je uvjerenje o vlastitoj vrijednosti. To je naša ocjena koliko vrijede osobine za koje vjerujemo da ih posjedujemo i to su osjećaji koji prate te ocjene. Samopoštovanje osobe se vidi u izjavama: „Ja sam slaba učenica.“, „Ja sam najpopularnija djevojka u razredu.“, „Ja sam bezvrijedan.“, „Uvijek sve loše napravim.“, itd. Ono je najvažniji dio slike o sebi jer određuje koliko osoba sama sebe cijeni. Samopoštovanje se gradi na temelju uspoređivanja vlastitih postignuća (uspjeha) i onoga što očekujemo od sebe, kao i na temelju informacija koje od značajnih osoba dobivamo o sebi. Ako netko ima nerealno visoka očekivanja od sebe, čak i visoke rezultate može doživjeti kao neuspjeh, ako nisu onoliko dobri koliko on očekuje. Npr. dijete očekuje da će dobivati samo petice i ništa drugo. Stalno završava školsku godinu s odličnim uspjehom, ali je ponekad dobilo i po koju četvorku ili minus pet. To dijete može sebe doživljavati neuspješnim u školi i biti jako nezadovoljno sobom. Osoba koja ima niska očekivanja od sebe, biti će zadovoljna i sa slabijim rezultatima. Npr. dijete koje misli da mu matematika ne ide bit će zadovoljno i sa dvojkom i doživjet će ju kao vlastiti uspjeh, pod uvjetom da roditelji nisu nezadovoljni.

Samopoštovanje je važno zato što o njemu ovisi zadovoljstvo osobe samom sobom i njena očekivanja od drugih prema sebi. Osobe s visokim samopoštovanjem uvjerene su da su vrijedne same po sebi, već zbog činjenice da postoje. Vole sebe, zadovoljne su sobom i cijene se, te takav odnos prema sebi očekuju i od drugih, pa ga često i dobivaju. One dobro poznaju same sebe, imaju jasne ciljeve u životu i optimistične su. Prihvaćaju svoje nedostatke, ali su svjesne svojih vrlina. Pošto su sigurne u svoje sposobnosti, uz manje truda postižu bolje rezultate. Zbog toga su otpornije na stres. Suprotno tome, osobe niskog samopoštovanja su nezadovoljne sobom i sklone su same sebe podcjenjivati. Imaju općenito loše mišljenje o sebi. Često dozvoljavaju drugima da se prema njima ponašaju nekorektno i da ih ponižavaju, jer misle da ne zaslužuju i ne mogu dobiti bolji odnos.

Djeca, kao i odrasli, vrlo često uopće nisu svjesna da o sebi imaju loše mišljenje. Međutim, roditelji na temelju njihovog ponašanja mogu zaključiti imaju li nisko ili visoko samopoštovanje, odnosno dobru ili lošu sliku o sebi. Nisko samopoštovanje manifestira se kod različite djece na različite načine.


SLIKA KOJU DIJETE IMA O SEBI

OSOBINE DJECE S LOŠOM SLIKOM O SEBI OSOBINE DJECE S DOBROM SLIKOM O SEBI
Intelektualno je pasivno: ne postavlja puno pitanja, učenje novog ga ne oduševljava Istražuje, iskušava, postavlja pitanja, oduševljava ga učenje novoga
Više je orijentiran na izbjegavanje neuspjeha, a manje na postizanje uspjeha, pa zbog toga izbjegava sve situacije u kojima bi mogao doživjeti neuspjeh i sklon je odlagati izvršavanje obaveza Orijentiran je na uspjeh, traži načine da bude uspješan
Često kasni s pisanjem domaćih zadaća Domaće zadaće rješava na vrijeme
Tiho je, boji se izraziti svoje mišljenje u grupi Uključuje se u rasprave u razredu, bez ustručavanja izražava svoje mišljenje
Voli sjediti u zadnjim klupama Voli sjediti u prvim klupama
Svoj neuspjeh pripisuje nedostatku vlastitih sposobnosti i neznanju Svoj neuspjeh pripisuje slučaju i vanjskim razlozima
Postavlja nerealno visoke i nedostižne ciljeve, koje ne može ostvariti, pa je često nezadovoljan i osjeća se neuspješnim Postavlja realne i dostižne ciljeve, pa često postiže uspjeh
Ne voli tražiti pomoć i nerado priznaje da nešto ne zna Priznaje ako nešto ne zna i zbog toga se ne osjeća neugodno; traži pomoć ako mu je potrebna
Ponekad se ponaša „bahato“, sklono je „blefirati“, pa može ostavljati dojam da zna više nego što doista zna Umjereno je ponosno na svoje sposobnosti i uspjehe, ali nije nasilno i bahato




Samopouzdanje je dio slike o sebi. To je vjerovanje u samoga sebe, u svoje sposobnosti, znanja i mogućnosti uspješnog rješavanja poteškoća na koje naiđemo. Ono se vidi u izjavama tipa: „Ja to mogu riješiti.“ i „Ja to ne mogu riješiti.“, „Meni to ne ide.“.

Ono je važno jer o njemu ovisi kako će osoba pristupati problemima, hoće li ih rješavati ili će od njih bježati. Kada se nađe pred poteškoćom, osoba s visokim samopouzdanjem vjeruje da ju može uspješno riješiti, pa onda traži način da to postigne i na kraju vjerojatno i uspije, što dodatno jača njeno samopouzdanje. Osoba s niskim samopouzdanjem unaprijed misli da nešto ne može, zbog toga se i ne trudi, pa onda i ne uspijeva, a to opet slabi njeno ionako nisko samopouzdanje. Sve što joj nije dovoljno poznato doživljava kao prijetnju i bježi od izazova. Često misli da nema utjecaja na ono što joj se događa. Zbog toga:

samopouzdano dijete
(čovjek) nesamopouzdano dijete
(čovjek)
Prihvaća odgovornost Krivicu za ono što mu se događa prebacuje na druge
Pokušava riješiti probleme Često govori „Ja to ne mogu.“ I „To je teško.“
Uporno je, ne odustaje na prvoj prepreci Teško podnosi neuspjeh, lako odustaje
Postiže rezultate u skladu sa svojim mogućnostima U školi postiže manje od svojih mogućnosti
Lako donosi odluke i daje svoje mišljenje Teško donosi odluke i ustručava se izraziti svoje mišljenje
Zna se kontrolirati Agresivno je ili pasivno.
Nije agresivno ili pasivno Često gubi kontrolu nad svojim ponašanjem
Lako sklapa prijateljstva Agresivno je ili stidljivo
Spremno je na suradnju Teško radi u timu
Radoznalo je, voli nove aktivnosti Boji se novih situacija i osoba, te ih izbjegava
Kreativno je Nema ideja
Nije pretjerano vezano uz roditelje Pretjerano je vezano uz roditelje
Svjesno je svojih uspjeha i zna primiti pohvalu Ne prihvaća pohvale i podcjenjuje se (ne vjeruje pohvalama)
Podnosi kritiku i neuspjeh Pretjerano je osjetljivo na kritiku i sklono je perfekcionizmu
Prihvaća tuđi uspjeh Zavidno je ili ljubomorno na drugu djecu




Slika o sebi i samopouzdanje i samopoštovanje koji su njen sastavni dio od ključne su važnosti za mentalno zdravlje pojedinca. U pozadini većine psiholoških problema leži loša slika o sebi odnosno nisko samopouzdanje i samopoštovanje.

Oni se grade na temelju životnog iskustva pojedinca, tijekom čitavog života. Ovise o uspjesima i neuspjesima, ponašanja drugih osoba prema njemu i njegovim usporedbama sa sebi sličnima. U djetinjstvu se stvaraju temelji za sve što će se kasnije formirati u strukturi ličnosti pojedinca, stvara se otpornost na loše utjecaje i prijemčivost na dobre. Pri tome su osobito važne informacije koje dijete o sebi dobiva od značajnih odraslih osoba: koliko je pametno, voljeno, sposobno, uspješno i sl. Te informacije dijete dobiva na dva načina: putem riječi i putem postupaka.

Do polaska u vrtić i školu dijete tu sliku gradi uglavnom na temelju ponašanja osoba koje o njemu brinu. To su najčešće roditelji. Kada se počne kretati među vršnjacima počinje komunicirati i uspoređivati se s njima i to postaje dodatni izvor materijala za izgradnju pojma o sebi. Polaskom u školu širi se krug ljudi i situacija na temelju kojih stvara predodžbu o sebi. Roditelji i dalje ostaju djetetu važan izvor informacija o njemu samome. Osim toga, mogu mu pomoći da promijeni eventualne krive zamjedbe ili interpretacije reakcija drugih ljudi na njega. Mi odrasli smo ogledalo u kojem djeca vide sebe i na temelju toga grade sliku o sebi. Jako je važno da im tu sliku ne iskrivimo. Nije dobro da se dijete podcjenjuje, ali ni da se precjenjuje.

Razvoj dobre slike o sebi, visokog samopouzdanja i samopoštovanja, potiču postupci odraslih osoba koje djetetu šalju poruku:

- Ti to možeš!
- Uspio si jer si to sam zaslužio!
- Ti to možeš popraviti!
- Važno je da se trudiš učiniti najbolje što možeš!

Suprotno, lošu sliku o sebi, nisko samopouzdanje i samopoštovanje kod djece formiraju postupci odraslih koji mu poručuju:

- Ti to nikada nećeš moći
- Tvoj uspjeh nije tvoja zasluga
- Nikada ništa ne znaš
- Nisi dovoljno pametan
- Ne možeš utjecati na ono što ti se događa

Svima nama se može dogoditi da ponekad pogriješimo i ponašamo se prema djeci na način koji je štetan za njihovu sliku o sebi. Međutim, slika o sebi ne formira se na temelju jedne izjave ili postupka druge osobe, već na temelju sličnih izjava i postupaka kroz duže vrijeme. Postoji značajna povezanosti između načina na koji odgajamo dijete (odgojnog stila roditelja) i samopouzdanja i samopoštovanja toga djeteta. Istraživanja jasno pokazuju da najviše samopouzdanje i samostalnost pokazuju djeca odgajana na autoritativan, podržavajući način, a najniže ona čiji su roditelji skloni popustljivosti. Djeca odgajana izrazito strogo, autoritarno, imaju samopouzdanje i samostalnost negdje između ove dvije skupine.

Osim o odgojnom stilu roditelja, slika koju dijete ima o sebi, njegovo samopouzdanje i samopoštovanje ovise i o njegovom školskom uspjehu. Djeca koja postižu slabiji školski uspjeh imaju i lošiju sliku o sebi, niže samopoštovanje i samopouzdanje. Međutim, i školski uspjeh ovisi o tome s kakvom slikom o sebi i s kolikim samopouzdanjem dijete kreće u školu. Samopouzdaniji predškolci kasnije postižu bolji školski uspjeh. Na temelju jednog neuspjeha dijete neće formirati lošu sliku o sebi, ali ako se neuspjesi ponavljaju, može zaključiti da oni nisu posljedica slučaja već njegovih osobina, prije svega sposobnosti, i ugradit će ih u strukturu svoje ličnosti. Pri tome je od ključne važnosti kako se značajne odrasle osobe ponašaju prema djetetu onda kada ono ne ispuni svoja ili njihova očekivanja. Postupci roditelja u slučaju neuspjeha djeteta u skladu su s odgojnim stilom koji oni najčešće koriste.


Postupci za jačanje dječjeg samopouzdanja, samopoštovanja i slike o sebi

- Pokažite djetetu da ga bezuvjetno volite, često i jasno. Mnoga djeca misle da ih roditelji ne vole, jer im oni to ne pokazuju.
- Aktivno slušajte što Vam dijete govori, a to znači na način da mu možete ponoviti što Vam je reklo. Dok čitamo novine, ne možemo aktivno slušati.
- Svaki dan provedite barem 10 minuta u aktivnosti koja veseli i Vas i Vaše dijete i za to vrijeme ga nemojte kritizirati, držati mu prodike, prigovarati mu i sl. Zajednička šetnja uz ćaskanje je nevjerojatno blagotvorna.
- Pomozite djetetu da upozna sebe. Da biste to mogli, morate ga najprije Vi sami dobro upoznati. Povremeno se pokušajte prisjetiti svih dobrih osobina i postupaka svoga djeteta. Svako dijete ih ima pregršt, samo ih mi ne primjećujemo.
- Povremeno ga pitajte da Vam nabroji sve svoje dobre osobine i uspjehe i, svakako, ono što kaže dopunite svojim zapažanjima.
- Povremeno pohvaljujte dijete, ali samo onda kada zasluži i nemojte u tome pretjerivati. Prečesto hvaljenje čini dijete ovisnim o pohvali, a ako pretjerujete, dijete Vam neće vjerovati (primjer pretjerivanja: „Ti si najbolja cura na svijetu!“).
- Kritizirajte dječje postupke, a ne njegovu osobnost. Opišite djetetovo ponašanje koje Vam smete i opišite kako se osjećate zbog toga ponašanja. Nikada ga ne nazivajte pogrdnim imenima. (Možete reći: „Kada skačeš i vičeš boli me glava. Molim te igraj se malo tiše.“. Nikada nemojte reći: „Prestani skakati divljakušo jedna!“).
- Učite dijete optimizmu: potičite ga da uoči pozitivno u svakoj situaciji i da uoči moguće pozitivne ishode, izrazite stav da ima kontrolu nad situacijom, naglasite mu da je problem ili neuspjeh samo privremen i da to može prevladati pojačanim trudom, ponašajte se optimistično i pri tome budite realni.
- Omogućite mu doživljaj uspjeha: dajte mu sitna zaduženja koja će uspjeti izvršiti i dajte mu do znanja da ste zadovoljni onim što je učinilo. Nikako nemojte prigovarati. (Samo može pospremiti svoju sobu, staviti odjeću u košaru za prljavo rublje, pospremiti svoj radni stol i torbu, itd.).
- Vrednujte različita znanja i vještine, a ne samo one vezane uz školu. Tako će se i u slučaju školskog neuspjeha osjetiti uspješnim u nekoj drugoj aktivnosti.
- Naučite ga da se uspoređuje sa sobom, a ne sa drugima. Preduvjet za to je da ga Vi ne uspoređujete s drugima. (Čuvajte se izjava tipa: „Vidi kako Marko ima sve petice, a ti stalno dobivaš četvorke.“).
- Dopustite mu da pogriješi, ali ga potičite ga greške uoči i ispravlja. Malo učimo na tuđim greškama, a najviše na svojima.).
- Potičite razvoj njegovih socijalnih vještina. Preduvjet za to je druženje s vršnjacima. Odrasli djeci ne mogu zamijeniti prijatelje.
- Nemojte ga zatrpavati izvannastavnim aktivnostima, osim ako to samo ne želi i ne uživa u tome.
- Potičite njegovu asertivnost (zdravo zalaganje za sebe). Preduvjet za to je dozvoliti mu da Vam kaže „Želim!“, „Ne želim!“ i „Neću!“.
- Naučite ga donošenju odluka i rješavanju problema uključujući ga u rješavanje obiteljskih problema i donošenje odluka koje se tiču njega samoga. („Koju od ovih majica želiš obući?“)
- Potičite njegovu samostalnost tako što ćete mu dozvoliti da samo za sebe napravi sve što može. (Posuđivanje knjiga za lektiru njegov je posao, kao i kupnja pribora za školu itd.).
- Naučite ga kontroli emocija, ljutnje i straha. Najbolji je osobni primjer. („Djeca nikada nisu bila dobra u slušanju odraslih. Ali nikada nisu propustila da ih imitiraju.“ James Baldwin)
- Postavite mu jasna pravila i granice i objasnite mu zašto su važne. Inzistirajte da ih se pridržava. Djeci treba zdravi red.
- Dopustite mu da popravi svaku štetu koju napravi. Neka samo smisli kako će to učiniti. (Proliveno mlijeko neka samo pobriše. Ako nekoga uvrijedi, neka se ispriča.)

Ukratko, odgajajte ga na podržavajući način.

_________________
R 07/03
JIA oligo koljena od 07/06
punkcije:11/06;04/08;03/09
Th:Movalis 7,5mg, Controloc 20mg, fizikalna+el.stim.
Ex Th:MTX 05/08-08/10, Decortin -08-09-10, Folacin
RF-, ANA-, HLA B51, DR51,52
bolest u mirovanju


Vrh
 Profil  
 PostPoslano: 20-01-2013 23:01  Citiraj (i odgovori)  
Član
Član
Avatar

Pridružen: 03-12-2008 14:23
Postovi: 1256
Lokacija: Zagreb
Cure stranica je predobra pronađite vremena i malo pogledajte.
Mislim da će se pronaći za svakog ponešto

http://www.zivotna-skola.hr/vjestine/smijeh.html

Nije knjiga ali je virtualna pomoć i za roditelje i za djecu.

_________________
dobar dan... ja sam stara Dragica ...samo igram za tim ozdravljenje pa otud broj 1:-)


Vrh
 Profil  
Prikaži poruke :  Redanje  
Forum je zaključan Tema je zaključana [ne možete slati/uređivati poruke/odgovarati].  [ 7 poruka ] 

Vremenska zona: UTC + 01:00


Online

Trenutno korisnika: / i 1 gost.


Ne možete započinjati nove teme.
Ne možete odgovarati na poruke.
Ne možete uređivati svoje poruke.
Ne možete izbrisati svoje poruke.
Ne možete slati privitke.

Traži:
Izaberi forum:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group • HR (CRO) autor baze Ančica Sečan | prilagodio Roberto Machiedo
Style originally created by Volize © 2003 • Redesigned SkyLine by MartectX © 2008 - 2009
Modified by Roberto Machiedo, Zajedno do zdravlja © 2006-2011